nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Saturday, January 03, 2009

drivved

Jag börja längta hem nu. Ett tecken är väl kanske att man sitter inomhus en solig dag i Thailand och kollar in hemnet. Jörgen kom in och frågade hånfullt om jag hade smort in mig med solskyddsfaktor.

Frank börjar få sin 8: tand. Men det märks inte, han går från famn till famn och lika glad som vanligt. Han älskar att hålla en hand och promenera, och får han sparka lite boll kan det inte bli bättre. Skrattar så han tjuter.

Nora börjar oxå längta hem. Ritade en teckning när hon låg i sin säng där hemma och tänkte på blommorna. Hej Ferdinand, tänkte jag men sa inget. När inte ens cola och glass är roligt längre är det dax att åka hem. Hon sa att hon ville hämta katten så fort vi kom hem. Vilken katt? tänkte jag.

6 Comments:

  • At 8:55 pm , Blogger Mia said...

    Undrar hur lång tid det kommer att ta innan ni sen längtar tillbaka till Thailand?
    Tro mig det är skitkallt här!

     
  • At 3:14 am , Blogger hampa said...

    Alis: En vecka?
    Nån sa att det va 10 minus hemma. Svårt att förstå när man sitter inne och svettas.

     
  • At 9:20 am , Anonymous Anonymous said...

    du, de e 8 minusgrader nu. längta hem till de e, hm, nja inte såå skönt. men jag förstår tanken. och inte svettas man direkt.

     
  • At 11:18 am , Blogger hampa said...

    Anonym: Jag kanske får en köldchock på Arlanda??

     
  • At 1:35 pm , Blogger Minna said...

    jag säger bara *minus tioooo* med darrande stämma.

     
  • At 2:56 am , Blogger hampa said...

    Minna: Burrr..

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home