nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Sunday, January 04, 2009

nya vanor

Nora har lagt till med vanor som blir svåra att fortsätta med hemma. Hon går på massage, och vill gärna ha det varje dag. Hon går på salong och målar sina naglar. På första stället valde hon blått nagellack och så målade de vita blommor på. Hon sa att hon aldrig mer skulle tvätta händerna.
Sen har hon klippt av sig håret, hon har page nu. Hon är superfin. Och jättenöjd.

Själv har jag vant mig med städning och diskning var tredje dag. För inga pengar alls, nästan så jag skäms. Men bara nästan.

6 Comments:

  • At 9:14 am , Anonymous Anonymous said...

    prusseluskan har blivit stora Damen och skaffat sig vanor som, självklart, är ABSOLUT nödvändiga för det vardagliga livet. medvetenheten ska smidas medan järnen är varmt, de kallar jag nå´t de. Pussan. hon går bergis i dom genetiska spåren redan, yezz.
    Gamman håller med fullkommligt

     
  • At 11:37 am , Blogger hampa said...

    Gamman: Rent genestiskt kommer vanorna inte från mig ;)

     
  • At 3:03 pm , Anonymous Anonymous said...

    Jag tycker att hon verkar vara en mycket klok ung flicka! Det gäller att i tid lägga sig till med de goda vanorna som gör livet värt att leva!

     
  • At 5:04 am , Blogger hampa said...

    Alis: Hahaha. Är man prinsessa så är man.

     
  • At 7:52 am , Blogger Karin said...

    Jag tycker nog att dina vanor låter ännu bättre. Det är klart, massage skulle jag nog också kunna tänka mig men jag tror inte att det slår städning och diskning!

     
  • At 7:58 am , Blogger hampa said...

    Karin: Det står på min önskelista nu, massage och städning ett par ggr i veckan.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home