nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Friday, January 23, 2009

same old

Jag vet inte om ni kommer ihåg? Eftersom jag inte kan släpa runt i bikini längre så åkte jag till närmaste Carlings för att nyttja mitt tillgodokvitto. I gott mod lämnade jag hemmet men den känslan grusades sönder efter 40 sekunders dialog med expediten. Jag ville bränna ner hela centrum.

Jag delgav snällt min storlek varpå hon svarar Vi har mest små storlekar, men prova dom här. Det är streatch. Så håller hon upp ett par minijeans.

- Jag kommer ALDRIG i dom!!

- Jamen, du kan väl prova säger hon då.


Jag fick snabbt ta ett beslut om

1. Jag skulle berätta om min shoppingfobi och vad den resulterar i, eller

2. I tysthet önska henne ett liv med kronisk klamydia, ständiga P-böter och regnande grodor.


Jag valde det sista. Stegade ut med svart blick och svettningar.

6 Comments:

  • At 7:08 pm , Blogger Minna said...

    Sälj det på Tradera! Fråga på bloggen om nån vill köpa kvittot.

     
  • At 7:42 pm , Blogger hampa said...

    Minna: Åhhh, smart! (Vi får se..)

     
  • At 11:34 pm , Blogger Nova och lillebror said...

    Meh! skitunge säger jag bara.

    Men varför carlings? butiken med den mest wanne.be.ballaste."personalen" (extrajobbare?) du kan hitta...! Det är ju värre än JC! Där är dom ju åtminstone så trevliga att dom syr upp brallorna - som alltid är en meter för långa för normalbyggda människor...

    Men misströsta icke! det finns massor med coola brallor där ute...vi får ta en shopping snart!

    Sälj kvittot till högstbjudande och sätt inte din fot där mer.

    kram/V

     
  • At 8:28 am , Anonymous Anonymous said...

    bra beslut, hat hat. det finns bättra butiker och personal, sen kan hon dra dit pepparn växer den där snorstinan.

     
  • At 3:53 pm , Blogger yllet said...

    hon lär ju inte vara så snorlig när hon är bortåt 40 och har klampan fortfarande!! lite underlivssvamp på det kanske?

     
  • At 2:33 am , Blogger hampa said...

    V: JC är perfekt för oss med korta små ben.

    Anonym: Ja verkligen.

    Yllet: Då kan hon stå där i butiken med kliande paradis..

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home