nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Tuesday, February 10, 2009

Det här är bara början

Frank tog sina första steg sista dan i Thailand, men det är inte först nu han släpper taget och går rätt ut. Jag och Jörgen blir självklart alldeles till oss när han släpper taget och stapplar runt där hemma. Tyvärr så innebär ju hans mobilitet att Nora får vara mindre i fred. Där sitter hon i lugn och ro och ritar, så kommer han gående och sliter till sig hennes teckning och i ett nafs så har han ätit upp hennes finaste teckning. Hon blir aparg på honom, och han blir aparg när vi lyfter bort han.
Som en tillbakakaka vill hon "hjälpa honom" när han kommer gånde. Fast hon håller inte fram händerna så han kan stödja sig utan tar hon tag i hans händer och blåhåller. Gärna bakom hans huvud. Det ser ut som ett dåligt polisgrepp.
Han gapar, jag gapar på henne, hon gapar tillbaka.

Annars ganska skönt att va tillbaka på jobbet :)

5 Comments:

  • At 6:31 am , Blogger Mia said...

    Borde inte du sova nu?.....

    Lösenordet är hanina

     
  • At 2:13 pm , Blogger Karin said...

    Åh, syskon alltså, fy vad de är jobbiga!

     
  • At 10:35 pm , Blogger hampa said...

    Alis: Jag jobbar då de flesta sover.. Är jag trög eller? Jag fattar ingenting. Lösenord???

    Karin: Barn är jobbiga!!

     
  • At 2:19 pm , Blogger Mia said...

    Det är jag som är trög.
    word verification.

     
  • At 10:12 pm , Blogger hampa said...

    Alis: hahhaha..

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home