nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Tuesday, February 03, 2009

promenader och tjat

Det är sjukt att längta till jobbet i ett år, sen när man äntligen kommer tillbaka jobbar man 5 pass och sen går på långledighet i 9 dar. Mina kollegor sa på måndagmorgon Gud va skönt att va ledig. Jag tänkte Men va faan, ska jag vara ledig redan??

Well, jag har överlevt långledigheten. Inte dragit igång några husprojekt men däremot bestämt att jag ska träna/röra mig på minst 30 minuter 5 dar i veckan. Än så länge känner jag mig peppad. Jag har varvat löpning på band med boxning och morgonpromenader varje dag. (Hörde jag applåder??)

Man kan ju lätt få hybris när man är så där duktig, då är det tur att man har en dotter som håller en i korgen. Igår sa hon

- Jag är sååå trött. Inte att jag vill sova, utan jag är så trött på dig och pappa. Ni bara tjatar och säger, tjatar och säger...

Detta utspelade sig i badrummet när jag för 7 ggn bad henne stå still så vi kunde borsta tänderna. Jag funderar på att göra en bok med alla hennes sköna kommentarer och ge henne om och när hon får barn. Men eftersom jag är så lat så ger jag väl bara adressen till bloggen?!

3 Comments:

  • At 6:23 pm , Blogger yllet said...

    bra mål! och du vet, kan obama kan du!!
    http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4307628.ab

    :P

     
  • At 9:40 am , Anonymous Anonymous said...

    Hahaha!
    Jag undrar vad Frank kommer att säga när han blir "stor" :) Han har ju bra inspiration! Ni lär skratta ihjäl er :)

     
  • At 11:44 am , Blogger hampa said...

    Yllet: Målet är Obamas kropp. Lång, svart och senig...

    Anonym: Orkar knappt tänka på det :)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home