nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Wednesday, March 11, 2009

allmänt blaj

Min träningscoach säger att snabba kolhydrater är bra efter ett träningspass. Jag vet inte om ett glas rött räknas som snabba kolhydrater men så blev det.. Och eftersom det är fotbollskväll här hemma så ringde jag den andra fotbollsänkan. (Hennes make sitter här och glor på fuzzbål.) Vi konstaterade att vi behöver lite roligt i livet nu. Så vi bokade in middag på Lördag med familjerna och tjejmiddag om ett par helger. Tänk vad bra livet kan kännas med lite träning..

Annat blaj:
- Franke är sjuk: Bricanyl, alvedon-suppar och näsdroppar. jag vet inte vilket han ogillar mest!?
- Min motivation för dagliga promenader/träning sjunker med hastigt tempo.
- Jag tycker att jag ser mesig ut i ljusa slingor. Funderar på mörkt igen. Och kort.
- Är glad för att Nora (mitt i allt rosa/prinsess/glitter) önskar sig en skateboard.

3 Comments:

  • At 5:22 am , Blogger Karin said...

    Äh, det vet väl alla att ett glas rött är den ultimata återuppbyggaren för kroppen efter ett träningspass. Fast är det inte proteiner som är grejen efter träningen?

    Hur som, hoppas att Frank kryar på sig snart och att Nora får en skateboard (kanske en rosaglittrig...)! Och mer vin till mamman.

     
  • At 8:29 am , Blogger Mia said...

    Är inte alla sätt bra, utom de dåliga?
    Allt som just nu förgyller livet det minsta lilla är något man måste ta till!
    Vin är enastående! Man sippar lite vin och sen somnar man (jag) som en stock i soffan. Sömn är bra för återhämtningen.

     
  • At 6:24 pm , Blogger hampa said...

    Karin: Jag vet inte hur det är, proteiner eller kolhydrater..

    Men vin känns ju enklast att komma ihåg ;)

    Alis: Du kanske vet? Protein eller kolhydrater?

    Fredagkväll= Lägga ungarna, ett glas rött och sen somna på soffan. I lööv.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home