nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Thursday, August 16, 2007

skitkorvsunge

Jag vet inte om nån missat att Nora har en enorm fantasi och leker rollekar från morgon till kväll.


Vad kanske inte många känner till är att vi var jourfamilj åt en hund här i somras. En asgo hund som heter Teddy. Denna Teddy har Nora vart idag!? Hon kröp runt på golvet och skällde och när jag låg på soffan stod hon på golvet, med tungan hängande och sa Mamma, säg plats åt Teddy. Jag var även tvungen att peka och knäppa med fingret som vi gjorde i somras.

Men det absolut roligaste var när vi skulle äta så sa jag till henne att sätta sig på sin plats varav Nora nöjt svarar Hundar får inte sitta vid bordet. Sen sa jag åt henne att dricka lite mjölk också då säger hon lika nöjt Hundar kan inte hålla glas med tassarna. Näha du, skitkorvsunge tänkte jag då och kände mig väldigt mogen.

2 Comments:

  • At 5:57 pm , Anonymous Anonymous said...

    Skitkorvsunge???!

     
  • At 8:30 pm , Blogger hampa said...

    Ja, du vet en sån där retsam unge man vill lägga ut på blocket?!?!

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home