nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Monday, October 15, 2007

nöjd läromästare

I söndags var Nora hos morfar ett par timmar. Han som lärde henne Bä bä svarta get, ni vet. På vägen hem därifrån säger hon nått roligt så jag säger

- Du är rolig du.
Varav hon svarar
-Jag vet. Jag är så rolig så att man skiter på sig.
Så skrattar hon gott åt sin egen humor. Jag känner mig lite frågande för hennes ordval men kan ju inte låta bli att skratta högt. Då skrattar hon ännu mer.

Jag vet att morfarn blir skitnöjd när hon upprepar det han lär henne och jag vet att jag kommmer at få skämmas ordentligt en vacker dag.

2 Comments:

  • At 9:21 am , Blogger Minna said...

    Det verakr vara morfarnas mission i livet... att terra sina barnbarn och lära dem dumma saker och ge dem godis mitt i veckan...

     
  • At 2:33 pm , Blogger hampa said...

    Det ligger nog i deras morfarsgener?!

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home